Jag glömde ju styrkan, så den kommer här istället

Igår var tanken att jag och emil skulle äta någon slags romantisk middag. Eftersom det var hjärtdagen. Fast det gjorde vi inte. Av olika anledningar. Eller ja. Okej. Vi gjorde inte det därför att jag var sur. Varför då, undrar ni. Jo för att emil brutit mot massa oskrivna, för mig i stunden absolut livsviktiga regler. Han sa fruktansvärda saker som att jag har gått ner i vikt lätt. Eller ja, egentligen kan han ha sagt någongting om att jag gått ner i vikt fort. Men det är väl samma sak som att jag inte har ansträngt mig någonting överhuvudtaget? För det var ju ingen komplimang grundad i att han var kanske lite stolt över hur duktig jag vart, och vilket fint resultat jag nått.
 
Hur som helst. Det blev ingen middag igår. Framåt småtimmarna gjorde vi (han) i ordning dipp, och så åt vi det med chips i sängen och såg på tv. Och det här är lite intressant. Om man äter dipp sent på kvällen för att man struntat i middagen så behöver man inte kompensera det med träning. Alls. Någonsin. Överhuvudtaget.  
 
Men nu till saken. Vi bestämde att vi skulle äta gårdagens tilltänkta middag ikväll istället, till finalen av på spåret. Denna middag var planerad att bestå av allt som jag inte "får" äta. Deg, potatis...ja, det var nog i och för sig bara det. Så innan jag började med maten så passade jag på att träna lite. För att kompensera. Ungefär på samma sätt som i tisdags när jag kompenserade för semlan. Jag hade ju redan gått över en mil. så jag tänkte att det fick räcka på motionsfronten. Men så gjorde jag ett eget litet pass enligt nedan
  • Benböj/knäböj (vad heter det?)
  • Situps
  • Rygglyft
  • Armhävningar
  • Plankis
  • Statiska höftlyft
Så gjorde jag varje övning i fyrtiofem sekunder. Och sen gick jag igenom programmet igen. Och sen en gång till. För er som läst avancerad matte är ni nog med på att det blev tre reps.
 
Sen gjorde jag mat. Efter att jag duschat. Och vilken mat sen. Oj, oj, oj. Potatisbakelser (råriven potatis, ett ägg, en höft grädde och en höft riven ost), stekt kött från en ko eller oxe eller nåt sånt (om man är allergisk mot nötter, kan man inte äta nötkött då?), rödtjutssås och sen paraddelen av det här. Mästarnas mästare på tallriken. Gul lök och lite vitlök stekta i smör och en skvätt kalvfond, avrunnet i sil, blandat med philla och inlindat i smördeg. Mmmmm. Jag blir avundsjuk på mig själv för att jag ätit något så gott.


Kommentarer
Basse

Benböj: du böjer båda benen ner i sittandes ställning i luften typ med rak rygg.

Knöböj: du böjer ett ben i taget med det ena framför det andra.

Hoppas du fått klartecken i det nu :) Kram

2013-02-16 @ 06:33:07
URL: http://eviilion.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0